9 Ekim 2012 Salı

.co Nereye Gidiyor?


10 gündür .co uzantısının geleceği hakkındaki görüşlerimi soran mesajlar almaktayım. Geleceği elbette ki öngörmem imkansız fakat soruları kişisel görüşümü belirterek yanıtlamaya çalışıyorum. Soruların artarak devam etmesinden ötürü de bu yazıyı yazma gereği duydum.
Risk kişisel bir tercihtir, alan adı yatırımcılığı da elbette her girişim gibi risk taşımaktadır ve bazen bu risklere girmek gerekir, ama burada olayın bu olduğunu düşünmüyorum…
Ben .co uzantısının tutacağını düşünmediğim için yatırım yapmadım. Piyasaya çıkışını .mobi uzantısına benzetiyorum ve geleceğinin de aynı şekilde olacağını düşünüyorum.
.co aslında Kolombiya’nın ülke kodudur. Yani global bir uzantı değildir. Dolayısı ile  ulusal bir uzantı neden uluslararası bir nitelikte değerlendirilsin? Elbette bunun yanıtını bizim vermemiz imkansız. Fakat global olarak değerlendiren hiç bir ülke uzantısı (ccTLD) yokken .co’ya bu ayrıcalık verilecek mi?
Google’dan şayet içerik tüm dünyaya hitabediyorsa .co uzantılarının da sıralamada bulunabileceği ayrıca yakında webmaster araçlarından sitenin hangi kesime -kimlere, hangi dile- hitap ettiğini seçebileceğimize dair bir açıklama geldi fakat henüz bu özellik webmaster araçlarında görülmedi.
Elbette rakamlar şaşırtıcı. Halka açıldığı gün 200,000 civarı kaydedilen .co, yazımı yazdığım an itibariyle 310,595 adet kaydedilmiş durumda.
.co için çok yoğun pazarlama çalışmaları yapıldı. Bu büyük tanıtım aynı zamanda uzantıya açık bir destek olduğunu da bizlere gösterdi. Bu sayede yoğun bir kaydetme yarışı yaşandı, devam eden açık arttırmalar da var. Ayrıca Türkçe .co alan adlarında ilk 3 ay bir kaç iyi satış bekliyorum.
Fakat değinmeden geçemeyeceğim. Benzer bir süreci geçmişte .mobi uzantısında yaşamıştık. Büyük bir destek ve yoğun bir pazarlama ile piyasaya çıkmıştı 3-5 ay sonra ne yazık ki piyasada adını bile duyamaz olmuştuk.
Domain Kralı lakaplı Rick Schwarz  .co iyi yatırım diyor, aklıma elbette flowers.mobi geliyor.
Sizce .co istisna olabilir mi?
Bulunmuyor.

0 yorum:

Yorum Gönder