9 Ekim 2012 Salı

Domain Uzantısının Önemi

Neden COM Kullanmalıyım..?

Dünya çapında ki websitelerin hitlerinin domainlerinin uzantılarına göre oranı :
.com – 62%
.net – 27%
.de – 5%
.org – 2%
.tv – 0.5%
.info – 0.25%
yani pazardaki ziyaretçilerin %62 sini .com %27 sini ise .net elde tutuyor.
her yıl bi kaç yeni uzantı gelmesine rağmen ülkelerin kendi uzantıları olmasına rağmen (.com.tr gibi) .com ve .net dışında başarılı olan ve hiti olan (ziyaretçi sayısının fazlalığı) pek site yok…
Buradan şu sonuç çıkıyor… İnternet ziyaretçilerinizi artırmak istiyorsanız COM ve NET kullanmalısınız… + Kurumsal bir şirketseniz kurumunuzun en az 3 uzantılı domainini elinizde bulundurmalısınız.. Bunlar COM – NET ve COM.TR uzantılarıdır.

Peki neden başka uzantıları kullanmamalıyız..?
Bu yazımda ben öyle bişey belirtmedim. Bu yazımda belirttiğim nokta COM un önemi… Bende olan bir siteden örnekle durumu açıklayacağım. sensizolamam.com domaini bende… sensizolamam.tv de de arkadaşlık sitesi var.. Kullanıcılar benim siteme giriyorlar (ki sitemde sadece bir index vardı .. Domain Satılıktır msn şudur gibilerinden) benim msn mi ekliyorlar ve arkadaş olmak istiyorlardı.. Baktım başa çıkamadım parka çektim sonunda… Ayda 10 $ gibi bir getirisi var… Yani olay şu.. Webmaster da olsanız önce aradığınız bir sitenin COM ve NET uzantısını kontrol ediyorsunuz .. Sonra arama motorlarından arama yapıyorsunuz.. Bu yüzden TV uzantısında da olsa siteniz.. Kurumsal bir iş yapıyorsanız COM ve NET ini de bünyenizde bulundurmanızda fayda var…
Saygılar,
Domain Satış Platformu / http://www.tanitimuzmani.com
Paylaştığım yazıdaki sayısal veriler alıntıdır.. iyii.com

0 yorum:

Yorum Gönder